donderdag 24 november 2011

Sinterklaas en verlanglijsten

Hebben jullie al een verlanglijst gemaakt voor de feestdagen die er aan zitten te komen (Sinterklaas en Kerst)? Ik heb al wel wat dingetjes in mijn hoofd zitten, maar ik heb 'm zelf nog niet af. Wij hebben al wel lootjes getrokken (met familie/school) en in dit artikel behandel ik wat tips om te kopen voor de gene die je getrokken hebt. En dan heb ik het vooral over grappige tips, want misschien heb je wel iemand getrokken waarbij een pérfect cadeautje past. Of heeft die gene misschien wel iets heel grappigs meegemaakt, wat je weer kunt laten terugkomen in je surprise of gedicht. Maar ook andere dingetjes die je kunt geven, heb ik er bij gezet. Kijk maar mee!

Voor een meisje kan nagellak áltijd. Tenminste, de meeste meisjes vinden het altijd wel erg leuk om te krijgen. Je kunt al snel voor een goed nagellakje gaan bij de Kruidvat, van Catrice of Essence bijvoorbeeld. Maar ook Hema verkoopt best leuke kleurtjes voor weinig geld.

Nu het officieel winter is (al twee dagen vandaag, brr!) wordt het natuurlijk ook steeds kouder. Als je ook nog elke dag met de fiets (of ander vervoermiddel) naar school moet fietsen, is dat natuurlijk wel erg koud. Daarom is het belangrijk dat je wel de nodige dingen moet aanschaffen, zoals een sjaal, muts en handschoenen. Een muts en handschoenen zijn vaak niet zo heel duur, dus die kun je altijd aan iemand geven. Een sjaal is wel wat duurder, maar kun je vaak ook al voor een wat goedkope prijs kopen. Ebay is hier ook erg fijn voor (ook voor andere items trouwens), maar ik zou me wel voorstellen dat je voor Sinterklaas/Kerst niet wil bestellen op internet (dit doe ik zelf ook liever niet).


Wat ook erg handig is, is een geschenkset. Dit kan zowel voor mannen als voor vrouwen (bovenstaande foto's zijn wel alleen voor vrouwen, haha). Ik vind het altijd leuk om zoiets te krijgen, want dan zitten er toch vaak leuke dingetjes in. Als je dus niet weet wat je voor een ander moet kopen, kan een geschenkset altijd. Net zoals parfum.

Ieder jaar zet ik op mijn verlanglijstje (als we het met familie vieren, niet met school want dan mag je maar max €5,- uitgeven) wel een CD. Ik koop zelf niet vaak een CD, omdat ik toch vaker muziek luister op m'n computer dan op mijn CD speler, maar toch vind ik het best leuk om naar te luisteren, dan is het ook niet zo stil op m'n kamer. Dit jaar staan CD's van Birdy, Demi Lovato en Adele op mijn verlanglijst.

Naast CD'S kunnen DVD's natuurlijk ook. Ik vind een DVD vaak net zo leuk om te bekijken als in de bioscoop, ik weet eigenlijk niet waarom, haha. Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke DVD's ik nog graag wil hebben, maar dat zijn er altijd wel een paar.

Boeken! Eerlijk gezegd koop ik zelf ook nooit boeken, ik ben meer van het lenen in de bibliotheek. Dit omdat ik het jammer vind om ze te kopen, omdat ze al snel €15 - €20 kosten, en voor dat zelfde geld kan ik ook een boel andere dingen kopen. Ik bedoel, ik lees een boek meestal maar één keer en daarna nooit meer, dus dan vind ik dat jammer, haha. Maar een boek die ik nog wel héel graag wil hebben, is Wreck This Journal. Dat lijkt me zo'n gaaf boek! En dat is ook niet een die ik maar één keer lees, maar toch vaker gebruik/lees dan dat...

Tijdschriften staan normaal nooit op mijn verlanglijst, maar nu ik het me bedenk lijkt het me toch erg leuk om te krijgen. Ik wil graag het nieuwe tijdschrift Fashiolista, daar ben ik wel erg benieuwd naar...

En dan komen we nu bij de grappige dingen. Toen ik al deze dingen zag moest ik wel even lachen, want het is wel een erg leuk en grappig idee om te krijgen, denk ik. Hierboven zie je een Donkey Snurk Stopper (wat een naam ook!), waarmee je iemand een stomp mee kunt verkopen (letterlijk :P) zodat ie gene (waarschijnlijk) niet meer snurkt.

Bij hobbywinkels zoals bijv. Xenos of Action kun je ook al vaak veel voor weinig krijgen. Maar ook zie je daar vaak grappige gadgets, zoals deze muisblad hierboven. Hoe origineel!

Dit is een sok in de vorm van een klomp (wat je waarschijnlijk ook al láng was opgevallen). Erg leuk om te geven aan je vader of oom, daar zal hij vast om moeten lachen...

Dit is iets voor de échte theeliefhebber; een duikboot 'theezakje'! Erg leuk om te geven, maar om te krijgen lijkt me ook wel erg tof.

Haha, dit vind ik zo origineel bedacht; neusbekers! Ik denk niet dat ik nog moet uitleggen wat dit is, want ik denk dat het wel voor zich spreekt. Zo leuk dit!

Heb jij al een idee wat je gaat kopen voor wie je hebt getrokken? En heb je zelf al een verlanglijst gemaakt? Zoja, wat heb jij er allemaal opstaan?

Liefs, Myrthe.

5 opmerkingen:

  1. Jaa, ik ben wel begonnen met de suprises en alles. Super leuk artikel.

    Nieuwe post;
    Small Child http://dreamlotes.blogspot.com/2011/11/small-child.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je elieve reactie!
    xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!
    Vooral die grappige dingen
    hahaha die neus beker!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, dat muisblad, en die neusbekers (:
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ xcharr en Hanna

    Haha, geweldig hé? Hoe ze het bedenken...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Natuuurlijk hebben wij ook wat regels die je moet na checken voordat je de reactie publiceerd;

- Spammen is verboden, tenzij het een speciaal 'spam' artikel is.
- Reactie's met kritiek kunnen altijd, als wij er maar van kunnen leren.
- Daar in tegen zijn groffe reactie's of reactie's die gewoon niet kunnen/nodig zijn ook verboden.

Heel erg bedankt voor je reactie, wij kijken zeker ook even op jouw blog. :)